Naar voorbeeld van Provincie Limburg, is dit platform een initiatief van UNIZO Oost-Vlaanderen, Provincie Oost-Vlaanderen en streekintercommunales DDS, Interwaas, SOLVA en Veneco.
FAQ
Algemeen
Van wie komt het initiatief voor dit platform?
Hoe kan ik mij online inloggen?
Surf naar regioleverancier.be, klik op inloggen en geef het e-mailadres in waarmee je je éénmalig geregistreerd hebt. Ben je gekend onder dat e-mailadres, dan ontvang je een e-mail met een inloglink die één uur geldig is. Klik op de link en je bent ingelogd.
Wie kan zich registreren op dit platform?
Enerzijds kunnen alle aanbesteders uit Oost-Vlaanderen zich hier registreren. Dit platform bundelt namelijk overheidsopdrachten van Oost-Vlaamse steden en gemeenten, streekintercommunales en andere semipublieke organisaties.
Anderzijds kunnen alle bedrijven met vestiging in Oost-Vlaanderen zich hier registeren, zodat ze nooit nog een aanbesteding zonder publicatieplicht hoeven te missen.
Aanbesteders
Welke opdrachten kan ik op het platform publiceren?
Aanbesteders uit Oost-Vlaanderen kunnen hier alle opdrachten zonder publicatieplicht plaatsen.
Kan ik een ingegeven opdracht wijzigen?
Neen. Je kan enkel de straal uitbreiden. Stel dat je aangeeft dat je alle bedrijven binnen een straal van 10 kilometer wil aanschrijven en er weinig geïnteresseerden zijn, dan kan je die straal vergroten. Een opdracht verwijderen kan ook. Bedrijven die reeds hadden aangegeven geïnteresseerd te zijn, krijgen dan automatisch een e-mail met de mededeling dat de opdracht verwijderd is.
Kan je verschillende personen binnen dezelfde organisatie koppelen aan één account?
Ja, dat kan! Wanneer je als aanbesteder bent aangemeld, dan kan je in de menu via 'Gebruikers' voor een andere persoon een sub-account aanmaken. Deze nieuwe gebruiker kan dan ook jouw aanbestedingen raadplegen.
Bedrijven
Welke opdrachten zie ik als bedrijf?
Eénmaal geregistreerd hoef je dit platform niet meer proactief te checken. Van de opdrachten die bij jouw activiteiten passen, krijg je immers automatisch een e-mail van zodra een aanbesteder jouw bedrijf selecteert. Vervolgens kan je de aanbesteder vragen om het bestek te ontvangen. Opgelet: het blijft de autonome beslissing van elke aanbesteder om zelf te beslissen aan welke geïnteresseerden het bestek bezorgd wordt.
Kan ik als bedrijf mijn sectoren achteraf wijzigen?
Ja dat kan.
Log in op het platform en kijk vervolgens op ‘mijn profiel’ in de menubalk. Daar kan je al je gegevens bekijken en indien nodig aanpassen. Dus ook de sectoren waarin je actief bent.
Ik vind mijn CPV code niet. Wat nu?
Je kan je CPV-code opzoeken via deze website.
Kan ik meerdere vestigingen registreren?
Ja dat kan. Je moet dan het registratieproces meerdere keren doorlopen. Zelfs verschillende vestigingen met 1 ondernemingsnummer kunnen apart geregistreerd worden. Het enige wat verschillend moet zijn is het e-mailadres.
Wat is een CPV code?
dat kan CPV staat voor Common Procurement Vocabulary en is het Europese classificatiesysteem van overheidsopdrachten. Dankzij deze codes kunnen aanbesteders en bedrijven bij een aanbesteding alle mogelijke werken, producten en diensten identificeren. De CPV code is niet hetzelfde als jouw NACEBEL-code. Je kan je CPV code opzoeken via deze website.
Kan je verschillende personen binnen hetzelfde bedrijf koppelen aan één account?
Nee, dat is niet mogelijk. Je kan niet meerdere accounts linken aan hetzelfde bedrijf.